Teatrul Nottara va participa la un important eveniment teatral, cea de-a V-a ediţie a
Festivalului Internaţional al Teatrului de Studio (Festival of the Small
Theatrical Forms), organizat de Teatrul de păpuşi şi de marionete din Vraţa şi
Asociaţia Europeană de Teatru NETA.
Desfăşurat în perioada 16-22 mai
2015, festivalul îşi propune să încurajeze dezvoltarea teatrului de studio şi
să prezinte cele mai noi tendinţe ale teatrului contemporan, din zona sud-est
europeană. Este cel mai vechi festival de profil din Bulgaria, având o istorie
de peste 30 de ani.
În mai 2014, la ediţia anterioară,
Teatrul Nottara a prezentat spectacolul
Comedie
de modă veche de Alexei Arbuzov, în regia lui Vasile Toma şi a primit
Premiul pentru cea mai bună trupă de teatru.
Poker Face este un text contemporan
al dramaturgului ceh Petr Kolečko, tradus în limba română de Mircea Dan Duță şi
prezentat iniţial în cadrul proiectul Spectacolul
începe cu o lectură. Ulterior, în coproducţie cu UNATC I.L Caragiale, a devenit unul dintre cele mai apreciate spectacole
din repertoriul Teatrului Nottara.
Regia montării este semnată de Adela
Bițică iar scenografia este creaţia lui Ştefan Caragiu. Din distribuţie fac parte atât îndrăgiţii actori ai
Teatrului Nottara, Victoria Cociaș şi Ion Haiduc, cât şi
tineri actori Cristiana Ioniţă şi Costin Dogioiu.
„Poker Face este o
tragicomedie despre idealuri pierdute, despre o lume unde adesea se mizează
totul pe o singură carte şi despre dueluri pe care nu întotdeauna le câştigă
cel ce cunoaşte regulile jocului. Personajul Jana întruchipează Cehia
„post-noiembristă” (în noiembrie 1989 a avut loc în fosta Cehoslovacie
„Revoluţia de Catifea” care a dus la căderea regimului comunist în ţară) cu
speranţele, dramele şi dezamăgirile sale acrişor-amărui şi cu sarcasmul rece,
ca ultim refugiu pentru cei care şi-au făcut prea multe iluzii şi le-au
pierdut.” afirmă Mircea Dan Duţă,
traducătorul textului.
„Spectacolul la care am lucrat
este o radiografie sufletească a luptei pentru supraviețuire în pușcăriile
politice, în carieră, în relații, în lume. În final, întrebarea cea mai
importantă pe care o pune textul este dacă ceea ce ajungem să dăm mai departe
copiilor noștri sunt învățături de viață sau sunt propriile noastre cicatrice,
dacă ne pregătim copiii pentru viața lor sau pentru a noastră.” declară Adela Biţică, regizoarea spectacolului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu